Sivut

maanantai 21. lokakuuta 2013

Raskausviikko 22

Meinasin kirjoittaa otsikoksi raskausviikko 21. Hui miten nopeesti aika kuluu ja nyt ''vihdoin'' mahakin on alkanut kasvaa kunnolla. Toisaalta tuon vielä haluaisi pysyvän pinenä ja pelko on suuri, että paino nousee älyttömiin lukemiin :( ..ehkä on kuitenkin ihan normaalia, että sitä vatsaa vähän onkin jo tässä vaiheessa raskautta.
Liikkeet oon tuntenut jo rv15 saakka, esikoisesta tunsin rv16 lähtien. Lähes heti liikkeet tuntui myös käteen, koittaessa vatsaa. Liikkeet tuntuu senkin takia niin hyvin, koska istukka on takaseinämässä ja nyt myös osittain kohdunsuun päällä. Olen joskus kuullut, että istukan sijainnin perusteella voisi määrittää vauvan sukupuolen, tämän mukaan meille tulisi siis toinen tyttö. Ei siis olla kysytty ultrassa tulevan lapsen sukupuolta, eikä mulla ole minkäänlaista fiilistä niinkuin esikoisen kohdalla oli heti alusta alkaen. Istukkateoria kuitenkin kumoutui heti alkuunsa, sillä mun tädillä oli istukka ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa eripaikoissa ja kumpikin lapsi on tyttöjä. Onko muilla tästä kokemusta? :)






Niinkuin aiemmin kirjoitin, niin pesänrakennusvietti on ihan älytön tällä hetkellä. Makeaa tekee myös mieli, samoin kuin esikoisen aikana. Tätä himoa täytyy kuitenkin yrittää hillitä ja rajoittaa. 

Vanhat selkäkivut on taas tullu kuvioihin. Lillistä odottaessa selkäkivut oli kuitenki pahemmat, johtui varmasti seisomatyöstä. Jos menen vähäkin kovemmalle alustalle makaamaan, menee selkä ihan jumiin, enkä pääse ylös. Inhottava vaiva, mutta varmasti pärjään loppuun saakka tämän kanssa. :)


2 kommenttia:

  1. Mulla oli oikein hirvee stressi viime raskaudessa painon noususta. Alussa sitä tuli siihen tahtiin että olin varma viimesillä viikoilla sitä tulleen +20kg, loppua kohti hidastu kuitenki niin paljon että yhteensä tulikin vaan 10kg :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnekas! ;) Mulla tuli viimeksi yli 20kg, mutta aika paljon oli turvotusta, koska olin viimeisimmilläni kesän helteillä :D tasan 3kg jäi laitokselle. Onneksi kuitenkin palauduin suht nopeasti.

      Poista