Sivut

perjantai 15. marraskuuta 2013

Perjantaimenoa ja maitoaltistus

Tänään on perjantai! Kylläpäs viikot kuluu yhdessä hujauksessa, hupsista vaan. Mulla on suunnitelmissa lähteä viettämään kaverin (miehen siskon) synttäreitä, mennään ulos syömään useamman likan kanssa. Ihana päästä taas vähän muualle ja saada muuta ajateltavaa, vaikkakin oon poissa varmasti vaan muutaman tunnin ja senkin ajan Milja nukkuu kiltisti (toivottavasti). 

Meidän aamu alkoi tänään niin, että tehtiin aamupesut ja puettiin nopsaa vaatteet päälle ja syötiin puuro, sitten kiiruhdettiin terveyskeskukseen. Mun piti mennä kilpirauhasverikokeisiin ja ne pitää ottaa aamulla ennen klo 10. Oltiin labrassa odottelemassa puolen aikana, mutta siellä oli niin paljon ihmisiä, että ajattelin ettei todellakaan voida päästä ennen kymmentä ja joudutaan taas joku toinen päivä lähteä uudestaan (vihaan sitä että täytyy lähteä jonnekkin melkein heti kun herätään). Päästiin luukulle kuitenkin minuuttia vaille 10! Ehdittiin ottaa verikoe ja mä olin niin helpottunut. Hoitaja selitti, ettei se nyt ihan minuutilleen tarkkaa touhua oo. 




Eilen maistoin vuoden ekat glögit, eipä ollu kovin hyvää. Täytyy ens kerralla ostaa sitä punaista, tummaa glögiä. Noi Geisha-keksit on kyllä oikeesti niin superhyviä! Mä oon aloittanut karkkilakon (joka on oikeasti pitänyt), mutta enhän mä voi tollasista kekseistä kieltäytyä.. Musta vaan tuntuu, että huijaan itteeni tällä asialla. Eikö nykyään keksit oo ihan kuin karkkia!?

Meillä muuten aloitettiin Miljalle maitoaltistus pari päivää sitten ja lyhyeen se loppui, samana iltana oli jo neitosen kroppa täynnä punaisia läiskiä ja yö meni itkeskellen. Aiemmin ei oo tullut ihoon mitään oireita, mutta nyt oltiin oltu kuukausi ilman maitoa, niin oireet varmasti tuli rajumpina. Ruokakin maistuu huonosti Miljalle, taitaa olla vatsa kipeä. Lääkäri kehoitti nyt jatkamaan maidotonta ruokavalioa  kolmen kuukauden ajan ja sen jälkeen on taas aika polille. Ahdistavaa vaan miten hitaasti kaikki asiat etenee. Mä haluaisin myös selvittää, onko Miljalla vielä muita allergioita, kun kaikki oireet ei maidon lopettamisen myötä hävinneet.

Tästä nyt tuli vähän sekava postaus, kun on juttua eilisestä ja tästä päivästä ja vielä Miljan maitoaltistuksesta. Toivottavasti teidän pää kesti lukea tämän kaiken turhan höpinän. Nyt mä lähden keittämään itselleni kupposen teetä, vielä kun Milja nukkuu päiväuniaan. Toivottavasti meille tulee tänään kiva ilta, ruoka on hyvää ja synttärisankari on iloinen! :) 
Millaisia perjantai-illan suunnitelmia teillä on?

2 kommenttia:

  1. Tumma glögi on ehdottomasti parempaa! Ja karkkilakossa mä laskin ne karkeiksi jotka löytyy karkkihyllyltä, vaikka kyllähän noita keksejä tai melkein ihan mitä vaan keksejä vois karkkinälkään syödä. :D
    Mäkin pääsen vähän taas tuulettamaan päätä, kun lähetään kaverin kanssa leffaan illalla. :) ja ehkä maistamaan yksi siideriä. Ja ihania tollaset tyttöjen illat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin munkin mielestä tumma glögi on parempaa, mutta mä ostin tota vaaleeta kaverin mieliksi ja sitten se oliki väärää :D maistui ihan banaanille!! Niin mäki oon laskenu ne karkiksi mitä karkkihyllyssä on, tuli aina kaupasta napattua joku patukka mukaan, harvemmin pieneen makeannälkään kuitenkaa keksipakettia tulee ostettua :D
      Oi ihanaa leffailtaa teille ja koita nauttia omasta ajasta! ;)

      Poista