Sivut

keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Raskausviikko 25 ja parhaat porkkanasämpylät

Oi mkä otsikko! Onko muiden mielestä otsikkoa yhtä vaikea keksiä? 

25 raskausviikkoa tuli täyteen maanantaina! Oikeasti pikkuinen vastaa paria päivää isompaa, mutta noin pienten määrien takia laskettua-aikaa ei muuteta, mun käsittääkseni eron täytyy olla 6 päivää? Niin mulle mun mielestä edellisen raskauden aikana sanottiin. Oon vähän laiska seuraamaan näitä viikkoja ja päiviä, ne vaan kuluu ja aina välillä käyn katsomassa Vaun sivuilla mitä juuri nyt tapahtuu ja miten vauva kehittyy. Nyt siellä kerrotaan, että vauvan paino on noin 800g ja pituus on noin 30cm. 

''Ennenaikaisesti syntyvällä lapsella on jo suuret mahdollisuudet selviytyä, jos se syntyy nyt ja kaikki apukeinot otetaan käyttöön. Mahdollisuus turvalliseen synnytykseen kasvaa jokaisena päivänä, jonka sikiö on kohdussa.''

Oltiin Miljan kanssa tiistaina kirpparilla ja mulla alkoi supistella. Alkoi tuntua menkkamaista kipua alaselässä ja -vatsassa ja vatsa meni kovaksi ja oudon tuntuiseksi. Ehkä ne on niitä harjoitussupistuksia. Miljan aikana mulla tuli yksi ainut supistus ihan loppuvaiheessa, joten mulla ei supistuksista ole oikeastaan mitään kokemusta enkä todellakaan tiedä millaisia ne on. Kaikki kuitenkin sanoo, että sitten kun lähtö on lähellä, sen kyllä huomaa ja supistukset tunnistaa. Uskon tähän. :D

''Kehosi on ainutlaatuinen. Jokainen odottava äiti on eri muotoinen ja kokoinen. Vältä turhia vertailuja muihin. Ole ylpeä kehostasi ja iloitse sen muutoksista. Vyötärön ympärys on aivan eri lukemissa kuin ennen, mutta vain tilapäisesti.''

Vauva on tosi kova potkimaan möyrimään. Milja haluaa joka ilta ennen nukkumaanmenoa katsoa mun mahaa ja antaa sille suukkoja ja silitellä sitä :D Milja on myös tuntenut vauvan liikkeet ja silloin kuuluu aina hihkaisu kun vauva potkaisee oikein kovaa ja Milja tuntee sen. Miljasta tulee ihan varmasti tosi hyvä isosisko, vaikkakin alussa varmasti on jonkun verran mustasukkaisuutta. Mä oon ajatellut, että annan Miljalle mahdollisimman paljon kahdenkeskistä aikaa enkä murehdi noita asioita ennen, kuin on aiheellista.



kotiasu


Loppuun vielä pakko jakaa tämä parhaiden porkkanasämpylöiden ohje! Nää on oikeesti maailman parhaita sämpylöitä, mitä oon koskaan maistanut ja mä en todellakaan oo mikään jauhopeukalo ja nää onnistuu aina tosi hyvin. Nää on pinnalta rapeita ja sisältä ihanan pehmeitä. Mies tänään ruokatunnilla jopa sanoi, ettei mikään voita mun tekemiä tuoreita sämpylöitä, paitsi ehkä se isänpäiväksi tehty valkosuklaa-daimkakku (siitä ohjetta tulossa pian). 


8 kommenttia:

  1. Sä oot niin kaunis että mä en kestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ei, mä en taas ollenkaan tykkää näistä paremmalla kameralla otetuista kuvista, ne on liian tarkkoja! :D mutta kiitos kuitenkin :D

      Poista
  2. Komppaan edellistä! :) ja toi masu... Mäkin haluan! :D onko teillä sukupuolesta tietoa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höpö höpö :D Ja tää vatsa..ärsyttää pukea aina samoja vaatteita ku kaikki ei enää istu :D mut on tää sirompi ku Miljan aikana :) ja sukupuolesta ei oo tietoa, saa odottaa jännityksellä loppuun asti.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos! :) vaikuttaa tosi kivalta! Teen sen jossain vaiheessa.

      Poista
  4. Vautsi te saatte toisen lapsen, onneks olkoon! :) Mulla on nää muksut myös hyvin samalla ikäerolla. :) - Annika A.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti :) Mun mielestä toi ikäero tulee olemaan kyllä tosi kiva tulevaisuutta ajatellen ja eikö tähän samaan syssyyn nyt mee toinenki :D

      Poista