Sivut

perjantai 22. marraskuuta 2013

Raskausviikko 26

MAANANTAINA tuli 26 viikkoa täyteen masun kasvattelua. Pikkuriikkistä vaivaa alkaa olla, kuten pientä pahoinvointia ja selkäkipuja. Onneksi tiedän, että nämä helpottaa viimeistään sitten kun vauva syntyy. Mulla on myös tullut harjoutussupistuksia ja muutama ihan kunnon kipeämpikin supistus. Tiistaina oli lääkäri-neuvola ja onneksi supistukset ei olleet kuitenkaan aiheuttaneet mitään. Mulla oli viimeksi hemoglobiini laskenut aika paljon, mutta nyt se oli noussut 105 -> 119. Painon kanssa mä taas jännitin. Olin juuri ennen neuvolaa vielä juonut älyttömän määrän mun herkkusmoothieta;) Olikin kiva yllätys, kun paino oli ihan ok. Painan tällä hetkellä 8kg vähemmän, kuin samoilla viikoilla Miljan odotuksen aikana!! Se on aika suuri luku näin lyhyelle ihmiselle (159cm). Mä uskon, että pienempään painonnousuun vaikuttaa se, että touhailen päivän aikana paljon kaikkea Miljan kanssa ja syön säännöllisemmin. Viimeraskauden aikana olin töissä mun parturi-kampaamossa ja söin silloin kun ehti, värin vaikutusajalla saatoin syödä äkkiä jonkun suklaapatukan, että sai verensokerin nopeasti korkealle. Kotona syötiin usein pitsaa tai muuta valmista ja nopeaa, kun työpäivät saattoi olla yli 12 tuntia. Ei hyvä ollenkaan. 

Joka päivä ajattelen, että nyt juon paljon vettä. Aineenvaihdunta pysyy vilkkaana ja vältyn turvotuksilta. Yhtä monena päivänä kuitenkin unohdan veden juonnin. Miten mä oikeasti saisin itseni juomaan vettä? Se ei päde mulla, että juo aina lasillisen, kun kävelee vesihanan ohi..
Pesänrakennusvietti on edelleen järjetön! Meinasin vaihtaa Miljan huonetta ja makuuhuonetta keskenään, mutta ajattelin etten moiseen viitsi yksin ryhtyä, kun mies ei ollut kotona. Päädyinkin sitten vaihtamaan Miljan huoneessa järjestystä ja verhoja. Huoneesta tuli ihan kiva ja Milja tykkäsi, se meni koko ajan makoilemaan sängylle. Oli pakko laittaa ikkunaan joulutähti! 1.12 ajattelin laittaa joulukoristeet muuallekkin. 

Mä aloitin kirjoittamaan tätä postausta jo tiistaina, mutta jostain syystä en saanut tätä kirjoitettua loppuun ja se on jäänyt roikkumaan luonnoksiin..



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti